måndag 13 maj 2013

Flöden & bokmärken

Jag har använt mig sporadiskt av RSS genom åren. För jobbrelaterade flöden har jag framförallt använt mig av RefWorks, eller jobbets Outlook. Mina privata feeds är kopplade till mitt Google konto. Eftersom jag undervisade lite om feeds förut och jag gav en överblick över de olika varianterna har jag även prövat en hel del andra RSS läsare som jag dock aldrig använt mig av. Jag har lagt till vissa RSS-flöden på denna blogg

Jag har tidigare prövat några av bokmärkestjänster t.ex. Bloglines men tyckte att den var lite krånglig och aldrig riktigt värt mödan.  Nu provade jag Instapaper som var lättare att sätta sig in i men som man behövde exportera till sin padda vilket kändes väldigt omständigt.  Jag provade även pocket på paddan och lade in en del nya saker.  För att summera är det här med bokmärkestjänster är inte riktigt min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar