fredag 24 maj 2013

E-böcker

Pocketböcker har varit min grej i många år. Jag vill inte gå runt och släpa på en tjock inbunden bok i handväskan. Inte helller att vakna av att få boken i huvudet då jag somnat till under kvällsläsningen. Man pocketboken har fått konkurans av e-boken när det gäller skönlitteratur. Jag köper vanligtvis böckerna via Dito och det har hitills fungerat oklanderligt. Det är perfekt att ta fram paddan på tunnelbanan eller tåget. Det negativa för mig är att jag dock lättare blir distraherad och kollar mejl eller film i stället för att läsa boken när jag väl fått upp min padda. Jag tror ändå att jag i sommar kommer att köpa upp mig på pocketböcker i stället. Det är inte roligt med sand i pocketboken men i jämförelse med en kvaddad padda känns det ändå att föredra.

Vi har i teamet fått prova att skaffa ett konto på Ebrary och sedan ladda ned en bok till min bärabara dator. Det gick bra att skapa ett konto men sen började problemen. Då lyckades jag efter stor möda tillslut att ladda ner en bok.  Nu skulle jag pröva med en ny bok men den gick inte att ladda ned, jag vet inte varför. Provade med en annan och då funkade det. Nu behövde jag inte den första boken men om så var fallet hade jag blivit grymt irriterad. Aldrig bra när man inte vet varför det inte funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar