fredag 24 maj 2013

Nätgemenskaper

Facebook är en av de nätgemenskaper jag använder sedan 2006. Jag tycker att det är ett bra sätt att hålla koll på sina  kompisarde framförallt de som jag knappt skulle ha kontakt med om det inte var för Facebook.  På semestern brukar jag göra några inlägg i veckan men annars blir det snarare några i månaden. Mest läser jag vad andra håller på med och gillar eller kommenterar deras inlägg.  Jag är med i en del grupper stängda eller öppna t.ex Stockholms universitetskör och min bokcirkel. Håller förstås även koll vad som sker på universitetsbiblioteket och andra bibliotek.

Jag har ett Twitterkonto som jag använder sporadiskt. Mest för att läsa vad andra har för sig och i undantagsfall kommentera detta.

Jag har även konto Linkedin och Netlog men använder det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar