fredag 24 maj 2013

Trådlösa nätverk

Eftersom jag är en av de få som inte har obegränsad tillgång till nätet med hjälp av min telefon har jag istället fått kompensera detta med att försöka logga in på de trådlösa nätverk jag kan ha tillgång till. Jag har naturligtvis ett Eduarom-konto som jag loggat in med här och på KIB. Jag använder mig dagligen av SU´s Wifi vilket funkar men är opålitligt. Utöver detta har jag hittat andra surfpunkter på stan t.ex telia jag har också gått med i olika klubbar t.ex Mc Donalds för att komma åt deras trådlösa nätverk. Ska jag åka utomlands kollar jag alltid om hotellet jag ska bo på har gratis Wi Fi eller hur mycket det kostar. Jag föredrar att Video-chatta med familjen istället för att ringa plus att det blir billigare

Den andra uppgiften var att logga in på en bärbar dator med SU:s gästlogin. Det har man ju gjort otaliga gånger åt låntagare och det brukar funka. Jag provade själv med en padda såg till att logga in innan 9 och det funkade hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar